Prywatny Detektyw - Co znaczy nieuczciwy detektyw?

Kolejny raz chciałabym wrócić do wątku jakże często podejmowanego teraz przez "nowych" detektywów czyli osoby, które uzyskały licencję po deregulacji zawodu, co oznacza, że ukończyły kurs na prywatnego detektywa, a nie zdawały trudnego egzaminu na licencję.
Otóż przeglądając ostatnio internet - takie moje małe zboczenie ;-) natknęłam się na blog jednej z agencji detektywistycznych z Warszawy.
Trzeba przyznać, że coraz więcej biur detektywistycznych prowadzi bloga - fajnie, że mają się na kim wzorować :-)
Ale do rzeczy...
Panowie na swoim blogu opisują kilka zasad, którymi należy się kierować przy wyborze agencji detektywistycznej.
Okazuje się, że jednym z atutów uczciwej firmy detektywistycznej będzie podanie na stronie internetowej pełnych danych adresowych z UWAGA!...numerem telefonu stacjonarnego...czyli jak nie mam na swojej stronie podanego numeru stacjonarnego, to jestem nieuczciwym detektywem :-)
Wybaczcie Państwo, że mam tylko numery telefonów komórkowych, ale jak przystało na detektywa, który na prawdę działa, nie siedzę za biurkiem i nie czekam na kontakt przez telefon stacjonarny. Ktoś może powiedzieć, że mogę posadzić sekretarkę, która będzie odbierała telefony. Tylko ja wyznaję zasadę, że jak dzwoni się do biura detektywistycznego, to już przez telefon podaje się chociaż w skrócie ważne informacje dotyczące sprawy. Nie wyobrażam sobie, aby pracownik przekazywał mi poufne dane, dzięki którym mam później pracować. Jeżeli sama sobie nie zanotuję, nie wypytam o szczegóły to nikt lepiej tego za mnie nie zrobi.
Bardzo pięknie koledzy napisali o podpisaniu umowy - to się chwali. Ale nie wystawienie faktury VAT na zaliczkę nie czyni ze mnie nieuczciwego detektywa...z jednego prostego powodu - nie jestem VATowcem :-)
Cieszy mnie, że coś kolegom dzwoniło (pewnie telefon stacjonarny), ale chyba za mocno się zapędzili w opisie nieuczciwych detektywów.
Trzeba było wspomnieć o detektywach, którzy podszywają się pod inne firmy, kradną treść ze stron www czy też treść umów. Nie wspomnę już o "specjalistach", którzy biorą zlecenie i nie wiedzą jak się za nie zabrać. Oczywiście pieniążki przyjmą.
To jest nieuczciwy detektyw!

Komentarze

  1. Czytałem chyba z tydzień temu gdzieś podobny wpis do tego co Pani opisuje. Jak na detektywów którzy dostali licencję w czasach "gdy zawodu jeszcze nie uwolniono"(cytuję z pamięci), to nic konkretnego nie napisali o sobie i swoim doświadczeniu. A to że egzamin na licencję detektywa polegał na tym czy na tamtym, to też za mało by wykazać praktykę i skuteczność przed potencjalnym klientem, którego pierwszym krokiem ma być poszukiwanie info na internecie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam jeżeli ktoś nie zdawał jak to Pani napisała tego trudnego egzaminu to nie świadczy o tym,że będzie lub jest beznadziejnym detektywem.Zarówno w tej branży jak i w innych nie można nikogo uogólniać i wsadzać do tego samego worka.Zgadzam się z tym,że niektórzy są śmieszni i mało profesjonalni a chcą tylko zgarnąć kasę resztę mając w nosie.Jednak dotyczy to i tych ''starych'' jak i ''nowych'' detektywów.To,że ktoś zdał egzamin np na prawo jazdy za pierwszym razem nie świadczy o tym ,że będzie wybitnym kierowcą.To chyba tyle.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam serdecznie, Ja nie napisałam w swoim poście, że detektyw, który ukończył kurs jest beznadziejnym detektywem. Czytamy ze zrozumieniem :) Stwierdziłam jedynie fakt, jak to wyglądało kiedyś a jak to wygląda na dzień dzisiejszy. Co do usług "nowicjuszy" jak i "starych wyjadaczy" to na prawdę książkę można napisać o niektórych "doświadczony" detektywach. Jest na rynku garstka firm, które swoją ciężką pracą zdobyły zaufanie i prestiż wśród klientów. Niestety 80% rynku to "leserzy", którzy patrzą jak zedrzeć z klienta kasę i nie narobić się za bardzo.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Szanowni Państwo
Wszelki spam oraz komentarze obraźliwe będą usuwane.
Chcesz dodać komentarz (nie reklamę) zrób to z konta gmail.
Agencja Detektywistyczna FEMINA
www.kobieta-detektyw.waw.pl

Popularne posty z tego bloga

Detektyw24 Krzysztof Szaruga wystawia negatywne opinie o nas i innych detektywach a sam ma złe opinie w sieci internetowej.

Krzysztof Szaruga zatrzymany - czego Polacy szukają w internecie?

Dlaczego mężczyźni nie odchodzą od żon do kochanki - Komentarz Kobiety Detektyw