środa, 25 września 2013

Czy firma detektywistyczna powinna mieć swoje biuro?

Coraz częściej spotykamy się z opinią, że profesjonalna agencja detektywistyczna powinna posiadać swoje biuro. Najlepiej aby to była siedziba na miarę tych z telewizji, czyli wypasiony apartament, skórzane fotele, gotyckie meble a za potężnym biurkiem siedzi....Sherlock Holmes z fajką w ustach...

Profesjonalne biuro detektywistyczne poznamy, nie po adresie w centrum  miasta, a po tym co osoby w nim pracujące zdziałają dla klienta.

Nasza firma posiada adres do korespondencji, ale siedzenie w biurze i czekanie na klienta to nie u nas.

Bierzemy czynny udział w działaniach i każda chwila spędzona gdzie indziej niż na działaniach to strata czasu naszego, oraz Zleceniodawców.

Oczywiście zawsze można powiedzieć, że my jako szefowe powinnyśmy siedzieć w biurze, a do pracy mamy ludzi....tylko nikt nie wykona swojej pracy tak jak należy, jak nie będzie miał nad sobą "bata" szefowej :-)

Aby ułatwić klientom kontakt z nami (co nie jest łatwe ze względu na dużą ilość zleceń), zawsze staramy się spotkać w miejscu dogodnym dla naszych Zleceniodawców.


4 komentarze:

  1. Kontrolerzy z MSW pozwalają wam trzymać umowy, materiały z pracy etc w domu?

    OdpowiedzUsuń
  2. Serdecznie dziękuję za komentarz.
    Wyjaśniam: Ustawa o usługach detektywistycznych nie nakłada obowiązku na detektywa aby posiadał biuro. Wiele firm, nie tylko detektywistycznych, ma zarejestrowaną działalność w miejscu zameldowania (zamieszkania). Przechowywanie umów detektywistycznych - bo taki obowiązek ciąży na agencji detektywistycznej nie wymaga dużych nakładów technicznych aby je zabezpieczyć w sposób uniemożliwiający dostęp osób nie powołanych.
    W artykule nie jest napisane, że my trzymamy umowy w domu :) aczkolwiek może tak wynikać. Cóż, wolimy nie podawać gdzie je trzymamy i jak przechowujemy bo licho nie śpi a dane z umów są cenne i staramy się je tak chronić aby nigdy nie wyciekły.
    Warto jeszcze dodać, że przepisy o ochronie danych osobowych określają formy przechowywania i zabezpieczania danych - my je znamy i stosujemy tak aby nikt nie mógł nam zarzucić błędów w tym względzie.
    Podpowiem także innym biuro detektywistycznym, że warto wynająć lokal/biuro/itp gdzie dane są trzymane a nie jest to miejsce w którym detektyw spotyka się z klientem. Taka forma zabezpieczenia danych jest wskazana. Takowe miejsce nie koniecznie trzeba ujawniać w ewidencji działalność gospodarczej.
    Podsumowując: nie zawsze jasno wskazujemy jak działamy, itp. Wolimy o wielu kwestiach związanych z naszą pracą nie mówić wprost. Dlaczego?, tłumaczyć chyba nie muszę.

    OdpowiedzUsuń
  3. To, że są firmy archiwizujące dokumenty to ja doskonale wiem, bo tym rynkiem byłem zmuszony się zająć przy innej okazji, z tym, że sądziłem, że są zainteresowane wyłącznie zleceniami od korporacji na co najmniej setki pudeł archiwizacyjnych i tylko na to mają oferty. Jeśli są też takie firmy, które nastawione są na mniejsze działalności to chętnie je poznam.
    Mnie bardziej interesuje jak nastawiają się potencjalni klienci na firmę, która przyjmuje ich w różnych dogodnych im miejscach, ale nie wykazuje oficjalnej siedziby. Czy są rozczarowani, uważają to za nieprofesjonalne, czy jest im to obojętne i skupieni są na załatwieniu swojej sprawy? To chyba nie jest aż taka tajemnica :-)
    O planowanej działalności pod adresem domowym nie ma mowy, pewnie skorzystam z któregoś z wirtualnych biur dających adres i telefon.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. W kwestii firm archiwizujących dokument, to w przypadku agencji detektywistycznych raczej nie można ich wykorzystać. Przedsiębiorca "detektywistyczny" nie może powierzać przetwarzania danych osobowych innemu podmiotowi.
    W kwestii siedziby to wyjaśniam, że każdy przedsiębiorca ją posiada. Osoba fizyczna zakładająca działalność gospodarczą, jeśli nie wykaże innego adresu to rejestrują ją z adresem zameldowania.
    Klienci wolą jak się do nich przyjedzie - to wygodniejsze dla obu stron bo my nie siedzimy w biurze. Można oczywiście zostawić pracownika, który podpisze umowę z klientem ale z doświadczenia wiemy, że wtedy może nie przekazać dokładnych i wyczerpujących informacji dla detektywa, który ma wykonać zadanie. Można mieć biuro i umawiać się z klientami na konkretne godziny.
    Nie wiem jaką zamierza Pan prowadzić działalność ale domyślam się, że detektywistyczną więc warto tak jak pisałam wcześniej wynająć biuro, które nie będzie zgłoszone w ewidencji a nawet nie będzie miało szyldu tak aby zapewnić pewien komfort zachowania dyskrecji dla klienta.

    OdpowiedzUsuń

Biuro Usług Prawnych i Detektywistycznych Kobieta Detektyw - Nieuczciwa konkurencja?

Biuro Usług Prawnych i Detektywistycznych Kobieta Detektyw - Nieuczciwa konkurencja? UWAGA na samym dole znajduje się nowa informacja w nin...